Manafonistas

on life, music etc beyond mainstream

2019 3 Mai

The Jazz Hour

von: Michael Engelbrecht Filed under: Blog | TB | 1 Comment

 

1  Theon Cross: Fyah  //   2  Chris Potter: Circuits

KARL LIPPEGAUS – On Vincent Courtois, his violas, and a famous recording studio in the south of France 

3  Areni Agbabian: Bloom (one of our albums of the month, see review)   //   4  Daniel Herskedal: Voyage

KARSTEN MÜTZELFELDT on Vossa Jazz Festival (46th edition) & Jazzahead, Bremen

5  Michele Rabbia – Gianluca Petrella – Eivind Aarset: Lost River, two tracks (VÖ: 30.5.2019!!)  //  6 Kendrick Scott: A Wall Becomes A Bridge    

 

 

 

 

„References were never a topic, but for me personally I have spent so much time listening to the stuff you mentioned, (except AMM, which are not so familiar territory for me.) 70´s Miles Davis, Rypdal and Garbarek, Jon Hassell, Brian Eno, Michael Brooks Hybrid, David Torn, have all been highly influential on me. I think Michele has some of the same references too. I am not sure about Gianluca but he has for sure a stronger jazz background than me, and he is very into music from the 70´s.“ (from my recent email interview with Eivind)

 

 

 

 

 

these fifty-four minutes and thirty-nine seconds have been brilliantly engineered by Roman Weingardt, we had real fun doing it – I think the hour is full of interesting themes (rare instruments in jazz: tuba and cello etc.) and a broad palette of different (production) styles with the contributions of Karl and Karsten adding some decent magic … 

 

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1 Comment

  1. Martina Weber:

    Ich mochte die Geschichte, die Karl Lippegaus erzählt hat, sehr.

    Da entdeckt ein Musiker, Vincent Courtois, in einem Hinterzimmer ein altes, verstaubtes Cello aus dem 19. Jahrhundert, das sich, von Fachleuten verkannt, als begnadetes Instrument herausstellt. Weil das Cello so wertvoll ist, will er es jedoch nicht im Flugzeug transportieren, deshalb kauft er ein weiteres, preiswertes Cello, das nicht einmal von einem Meister hergestellt wurde. Und irgendwann stellt er fest, dass das ganz normale Cello genau so gut spielt wie das exklusive.

    Es erinnert mich daran, wie meine Geigenlehrerin ab und zu meine Geige nahm und darauf etwas spielte: entweder die Passage, die ich gerade einübte und noch nicht konnte, oder ein paar Taktes aus einem Repertoire einer weit höheren Liga, was sie wahrscheinlich bei einem Konzert vortrug. Und wie erstaunt ich darüber war, wie mein Instrument in ihren Händen klang. Denn manchmal hatte ich gedacht, ein anderes, teureres Instrument als das, das ich hatte, würde einen ganz anderen Klang hervorbringen. Aber so ist es nicht.


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