on life, music etc beyond mainstream
2019 25 Mrz
von: Michael Engelbrecht Filed under: Blog | TB | 7 Comments
Die Story dazu in der vierten Stunde meiner Radionacht am 20. April – dann eben eine Erinnerungsstunde für Hollis und Walker zusammen. An genau diesem 14. Oktober habe ich ihn, nahe Holland Park, für ein Gespräch getroffen.
So kommt zu Trauer schon gleich Freude auf die 4. Stunde.
Ich weiss ja nicht, ob du dich an der Story erfreuen wirst 😉
Ich gehe davon aus, dass du seine stimmlich überirdischen, jetzt jenseitsaktuellen Songs bringst.
Ich gehe davon aus, dass ich andere Worte wählen würde, aber, was die Lieder betrifft, käme es aufs gleiche heraus.
Auf jeden Fall finden sie sich in diesen Alben:
Climate of Hunter
Tilt
The Drift
Bish Bosch
–
„15 Essential Scott Walker Songs“ (popmatters.com)
„Let’s laugh for us and the passing time“ ( My Death von Scott Walker) goosebumps
I loved Scott Walker in all his phases. I loved that the same artist performed ‚The Sun Ain’t Gonna Shine Anymore‘ and ‚SDSS1416+13B (Zercon, A Flagpole Sitter)‘. I loved that between those two poles he also gave us ‚Montague Terrace In Blue‘ and ‚The Old Man’s Back Again‘ and ‚No Regrets‘ and ‚The Electrician‘ and ‚Farmer In The City‘ and so on.
Not only are these all incredibly songs brilliantly performed, but throughout it all there was the ongoing performance of Scott Walker, gradually revealing to us the many facets of his character. From moody teen heartthrob to the darling of the avant-garde, Scott Walker represented the full potential of pop music for emotion, expression and innovation.
The presence of artifice should not detract from the creation of a true myth figure who could not be more aptly named: Scott the Walker, striding always ahead, a colossus forever vanishing over the next horizon. His loss is a great one.
A quote from an insightful orbitiary in theQuietus