Manafonistas

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Med «Cosmic Creation» tar Henriksen denne gang sats og tar lytteren med på en ekspedisjon som utforsker tid og rom. Det er ihvertfall den uttalte inspirasjon bak prosjektet. Romfølelsen er så absolutt merkbar, og da spesielt når vi snakker om opplevelsen av dimensjoner i lydbildene. Et vidspent lerret, med uendelig dybde og perspektiv. En mørk bakgrunn på horisonten, oppbrutt av funklende detaljer i form av Henriksens elektronikatilnærmelser. Samtidig på grensen til «industriell-mekanisk støy» som gir assosiasjoner til de mer transportbaserte aspekter ved en romodyssé. Henriksens trompet er på ingen måte dominerende, men heller aldri langt unna. Nettopp der du kanskje begynner å føle turbulens, kommer Henriksens befriende luftstrømmer, og tilfører den etterlengtede grad av eterisk komfort.

Å gi noen nærmere beskrivelse eller båssetting av Henriksens musikk er som vanlig like fånyttes som meningsløst.

La meg heller bare konstantere at Arve Henriksen er stadig på reise, både rent fysisk-geografisk og kunstnerisk. Med «Cosmic Creation» kanskje lenger unna det mer allmenne musikalske sentrum enn noen gang. Men sinnimellom blir vi også minnet om røttene, med tydelige og slitesterke bånd til den norske folkemusikktradisjonen,. Å bli med en slik reise som «Cosmic Creation» vil alltid være en utfordring. For den djerve også en belønnin

This entry was posted on Dienstag, 18. Februar 2014 and is filed under "Blog". You can follow any responses to this entry with RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

1 Comment

  1. Martina:

    Mit der „kosmischen Schöpfung“ gibt uns Henriksen einen Zeit-Tarif und nimmt den Zuhörer auf eine Expedition, wir erforschen Zeit und Raum. Es ist mindestens die angegebene Inspiration hinter dem Projekt. Öffentliches Empfinden ist sicherlich spürbar, vor allem, wenn wir über die Erfahrung der Dimensionen im sound der Bilder sprechen. Eine Vidspent Leinwand mit unendlicher Tiefe und Perspektive. Ein dunkler Hintergrund am Horizont, von den funkelnden Details in Form von Henriksens Elektronikatilnærmelser aufgebrochen. Zur gleichen Zeit an der Grenze zwischen „Industrie-mechanische Geräusche“ ähneln die mehr Transportbaserte-Aspekte eines Raumes einer Odyssee. Henriksens Trompete ist in keiner Weise dominant, aber auch nie weit weg. Starten Sie einfach, wo Sie können, die Turbulenzen, die Henriksens befreienden Luftströmungen, er fügt das lang erwartete Maß an Ethereal Komfort.
    Weitere Beschreibung oder Einstellung von Henriksens Arbeit in der Musik ist wie üblich nur so sinnlos wie sinnlos.
    Lassen Sie mir auch die Feststellung, dass Arve Henriksen ständig unterwegs ist, rein physisch-geographische als auch im künstlerischen. Mit der „kosmischen Schöpfung“ vielleicht weiter weg von der beliebtesten musikalischen Mitte als je zuvor. Aber Sinnimellom, die wir auch an die Wurzeln, mit deutlichen und dauerhaften erinnert werden verbindet uns mit der norwegischen Volksmusik-Tradition. Wie die „kosmische Schöpfung“ immer eine Herausforderung darstellen wird. Auf so einer Reise sein. Für die intrepid auch eine Belønnin


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