Manafonistas

on life, music etc beyond mainstream

Mir gefielen die Filmabende, und ich möchte sie bald wieder erleben. Das Fernsehgerät (es verdient diesen altmodischen Namen) hat undefinierbare Ausfälle, der Ton ist etwas dünn, aber wenn der Beamer das Bild auf die Wand wirft, fühle ich mich an undergroundige Wohngemeinschaftspartys der frühen 80er erinnert . Mein Vorschlag für den nächsten Abend wäre ATEMLOS NACH FLORIDA – THE PALM BEACH STORY, von Preston Sturges. Da kann man in aller Ruhe auch den Abspann geniessen. Anders als gestern, als im Ersten NACHT OHNE MORGEN lief, ein Film Noir mit Götz George. Ein sehr guter Film, im positiven Sinne eine Zumutung zur Prime Time. Welcher Idiot aber war dafür verantwortlich, dass man dem düsteren Finale keinen Abspann gönnte, und gleich mit einem kurzatmigen gutlaunigen Jingle die nachklingenden Emotionen abwürgte?     

This entry was posted on Donnerstag, 1. Dezember 2011 and is filed under "Blog". You can follow any responses to this entry with RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

1 Comment

  1. Michael Engelbrecht:

    PRESTON STURGES’S 1942 “Palm Beach Story“ may have the most inscrutable beginning of any comedy ever made. We see two Claudette Colberts, one gagged and bound and wearing little more than a slip, the other dashing out the door in a wedding gown to meet Joel McCrea at the altar. The words that appear in script on the screen — “And they lived happily ever after. Or did they?“ — help not at all. This is Sturgesville, a place where solid footing is never guaranteed. But that’s part of what makes Sturges comedies exceptional. If “The Lady Eve“ (in which a cardsharp, Barbara Stanwyck, first cheats, then falls for a herpetologist, Henry Fonda) is the greatest Sturges, “The Palm Beach Story“ is the breeziest, though its lightness is spiked with blazing intelligence. (Stefanie Zacharek)


Manafonistas | Impressum | Kontakt | Datenschutz